![]() |
Swedish Webmasters; epass card?
Any swedish webmaster who has the epassporte card? What atm's do you use? Any feedback you can offer would be marvelous! :helpme
Tack så mycket på förhand! :thumbsup Kamilla |
Funkar det inte, eller vill du bara veta? :)
|
min finska polare har ett, de funkar skitbra i finland iaf.
|
Jag vill bara veta innan jag köper ett, tack :)
|
As far as I know, it works just fine on all ATM's with visa electron logo. I've withdrawn money in Stockholm on it..no idea 'what kind' of atm it was.
|
Thanks TGF - that's good to hear!
|
Quote:
yupp |||| |
Fhahaha229;r man frhahaha229;ga vilken bank du anvhahaha228;nder? Anledningen till frhahaha229;gan hahaha228;r att SEB och ePassporte inte verkar tala samma sprhahaha229;k. I och med att man skulle behhahaha246;va ePassporte fhahaha246;r affhahaha228;rer hhahaha228;r shahaha229; kanske jag fhahaha229;r byta bank helt enkelt, men dhahaha229; ghahaha228;rna till en som funkar :)
|
Just nu har jag själv Nordea. Men med epass kan man väl andvända vilken atm som helst i hela världen, eftersom epass kontot inte är kopplat till min bank i Sverige...?
(damn - this board doesn't like swedish letters lol) |
Is Visa Electron accepted at merchants in SwEden?
|
Mitt epass kort funkade phahaha229; FSB, Bohus Banken, Nordea ja alla banker :) Funkar inne phahaha229; ica/konsum/coop/ikea etc med :)
|
epassporte fungerar i alla bankomater i Sverige plus hos massor av affarer. Du kan i regel ta ut mer pengar i Sparbankens automater har jag for mig.
|
Quote:
|
Mitt epass kort funkar i alla bankomater jag prövat i stockholm. FSB, Nordea, HB etc
Men deras service kan vara lite hackig, ibland blir man nekad att ta ut pengar helt utan anledning så jag rekommenderar inte att dra kortet i butik. Epass är rätt juste även om deras support är rent ut sagt usel, skönt att slippa alla dessa checkar för mindre sponsorer. :) |
Max uttag och shopping pa kortet ar $500 per dag, men du kan oka det. Om du inte tanker skatta for pengarna bor du inte ta ut mer, eller handla for mer an 100K SEK per ar. Men jag rekommenderar att du skattar for det, bankerna loggar alla transaktioner och det kommer nog bli hardare tag mot den har typen av kort snart.
|
Quote:
Använder kortet flitigt och testat det på ett gäng ställen.. |
Quote:
|
Quote:
|
lol, can someone translate me this thread to EN?
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Let's get real for a minute.
The Swedish IRS will not find out about Epass withdrawals made at ATMs. Epass does not disclose customer accounts and/or their transactions. Unless you give the IRS a REASON to look you up, shit won't happen. Whatever you do, don't talk to anybody about your money/business. |
I hate epass.. but thats just me.
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT -7. The time now is 10:12 PM. |