![]() |
Seeking advice from Swedish webmasters
Hello there
Any swedish webmasters out there who can advise me on something? Was trying to find out about the whole TAX-thing - i.e when you get checks (usually from the U.S.) and deposit into swedish banks (I guess that's how most people do it). But... do you pay taxes? If so, what's the best way? I guess one alternative is to write it up as "Income, services" on the annual tax-declaration, but that would yield a huge lump sum of tax due for payment at the end of the year right? Or is it possible to deposit this money to the government little by little? Another alternative I guess is to start up a small company, but I'd rather not. Any ideas or advice would be much appreciated. |
ask at the swedish webmaster hangout: snusk.net/bbs
|
Not sure how it works over in sweden, but if you run a small company, you'll still have to pay your taxes in a lump sum. That's how my parents do it at least.. I live in australia by the way. I'm not sure how things work over there in Sweden..
|
Thanks for the BBS tip - found some info there (not exactly what I needed, but at least a ton of other people as clueless about it as myself, hehe)
Regarding starting a company - I believe that here in Sweden you can open a special taxaccount and make payments to it during the year to avoid a large lump payment. When paying as a "person" I think the only option is the large end-of-the-year payment though. The hike through the info-jungle continues .... :) |
Varför ringer du inte skattemyndigheten och frågar ?
|
Quote:
|
There is actualy SWEDISH adult webmasters?? wow! every day you learn something new.. :winkwink:
|
Well the only way to find out is to call them.
Or talk to a revisor about it. |
Quote:
Anyway, I did send them an anon email and got a few replies. As usual when dealing with our government however, they made little or no sense. I read some horrorstories the other day about webmasters here who received payments that they didn't pay taxes for, so I guess somehow it has to be sorted out. I hear the banks cooperate closely with the taxdepartment in nailing people. (Fuckin fascists.. :321GFY ) Will let ya know if I find any smooth way to handle it. /Egon |
They found out that i cashed in some checks 2-3years ago. Now i can't get them off me. So it's 100% in the book from now on.. i suspect that my bank sent them the check transactions in some way.
|
Quote:
|
Tror inte på dig davvve, dom har sten koll.
Ni som inte redan skattar bör sätta igång nu för de kommer hård kolla allt som plockas in från utlandet i år. |
sett at du ikke tjener så jævla mye, skulle du vel ikke trenge å betale skatt, jeg får noen sjekker nå og da, men betaler ikke skatt, så lenge du ikke tjener så mye, merkes det nok ikke ;)
|
Förstår inte norska tror jag :)
I Sverige måste man betala skatt oavsett vad du tjänar, men är det under 8000 SEK per år så får man tillbaka det man betalade. |
Quote:
Dom har ju ingen aning eller? Finns ju tusen banker i utlandet. |
Quote:
Först fick jag vänta en vecka tills dom äntligen ringde upp mig, och då trodde dom att jag skulle betala moms i USA,,,, dom har absolut ingen koll |
Vet inte hur det funkar, banken lämnar ju inte ut uppgifter till RSV om summan inte överstiger 75.000 kr per tillfälle.
Man bör nog inte ta risken dock att försöka smita undan, inte just nu i alla fall. Jag hoppas bara att dom inte får nys om vår "bank historia". Då kan de gå åt helvete... Har som sagt hänt att man missat att skatta för någon check så där i bland ;) |
Jo det är ju lätt hänt :)
|
I have never paid a dime in taxes ! Og snakk nå for faen Engelsk da ! :winkwink:
|
Quote:
|
Jag skattar för varenda krona jag tjänar och jag råder
er att göra det samma Skaffa ett AB eller enskild firma och en bra revisor man sover fan så mycket bättre om nätterna |
Om någon vet det bästa sättet att skatta hemma, var vänlig och posta det här tack!
Alltid bra att veta om jag flyttar hem till Stockholm igen ;-) Kamilla |
jag vet inte. that´s all i can say and i have readed swe like 6 years or something. :321GFY
|
You should contact Ernst & Young. They will take care of almost anything for you! Here is a link to their swedish division:
http://www.ey.com/global/gcr.nsf/Swe...da_foretag_tid Good luck! |
Lol, my dad works at Cap Gemini, Ernst & Young :)
GoLiaT: AB och revisor, det går bra för dig låter det som :) Kamilla36D: Spring till närmaste RSV kontor och säg till att du får hem pengar från utlandet så fixar de fram rätt papper åt dig. |
Quote:
|
Quote:
|
30% inkomstskatt?
Sen kan man väl starta upp ett företag och betala arbetsgivaravgift på 40% också om man vill :) |
sociala avgifter betalas alltid på det du tjänar
vanligtvis betalar din arbetsgivare det men om du inte har någon arbetsgivare skall du själv betala det. |
Ok,
men om man INTE har ett företag då,, ska man bara betala den vanliga skatten då? |
även om du inte har något företag skall du betala
in sociala avgifter, (se deklaration av extra inkomster) den avgiften skall alltid betalas för intjänade pengar |
Hur är det med enskildfirma då där privatekonomin liksom går ihop?
Om man inte betalar ut lön till sig själv så kan man väl likförbannat använda pengarna och ändå bara betala 30% i skatt. Har jag fel? |
hur skall du kunna använda pengarna om du inte tar ut nån lön ?
handla mat till firman :glugglug |
Ni som inte skattar för utländska inkomster börja med det direkt. Jag har fått skattemyndigheten på mig i år för år 2000. Tror dom kollat med min bank etc efter pengar från utlandet tex.
Känns som jag inte riktigt kommer bli av med dom. Kommer köra 100% på pappret nu så det går rätt till lika bra för man vill inte ha med dom att göra. Dom har varit hemma hos mig och kollat pärmar och papper. :BangBang: |
Don't know how much you're cashing, but if not very much - just think how to make big bucks - not how to pay taxes :) :) :)
When you make real cash $$$ just go legally offshore - swedish, finnish etc. webmasters don't have any other real choises if you don't want loose your hard earned cash on 50% - 70% tax bills. Just operate your business from some tax friendly country and be legally happy. |
Quote:
50%? |
Quote:
Jag trodde faktiskt inte dom var så seriösa :winkwink: |
Tror ni RSV läser GFY? :)
|
RSV gör stor skatte-raid på GFY :thumbsup
Nej men var försiktiga om ni gör lite pengar.. det kanske inte märks nu men om några år kan dom hoppa på er för inkomster nu. |
Uk ook boblybuk suk dang oog ting fin fang ubukabuk.
Translation - this means I can't understand what the hell you all are writing but it all sounds like what I wrote above. Please let us in on the info. Some of us have companies based in Sweden, but don't speak the language. This seems like an informative post. Please... someone summarize any resolution in English for me! |
We're just talking about swedish taxes, which aren't the best. :)
Anyway, how many swedish webmasters are there on this board? There seems to be quite a few. |
"Uk ook boblybuk suk dang oog ting fin fang ubukabuk."
cant remember i wrote that line :winkwink: |
Offshore is way to go :thumbsup
Check http://www.ocra.com/ I think they have an office in Stockholm also... |
Om man inte får några checkar eller wires över.. 100k tror jag gränsen låg på, eller var det 70k? så rapporterar ju inte banken till rsv, frågan är ju om rsv själva får begära att få se bankens records på dom som löst in checkar eller tagit imot wiretransfers...
|
Quote:
Otherwise, skattemyndigheten has more info on you guys (and probably me as well) than your own family. So - if it goes into your bank, you *must* pay the tax or get caught! |
Quote:
|
Quote:
|
Just curious,
how much does it cost to have an offshore company opened up, and where can I do this? In which countries? |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT -7. The time now is 05:12 AM. |