View Single Post
Old 09-08-2006, 12:53 PM  
Machete_
WINNING!

Industry Role:
Quote:
Originally Posted by mortenb
Så du har et firma i et andet EU land? Jeg gætter på at det er pga. skattefordele.. Er det noget du har lyst til at dele ud af lidt viden om på et tidspunkt?
Sagtens mail mig på webmaster @ ebusdk.com - så skal jeg gladeligt forsøge at besvare der så grundigt som muligt.

Jeg har haft firmaet siden 1994 og reglerne er lavet om for de der forsøger at etablere sig der over (efter 1997/01) Det eneste der er lavet om er hvor du bliver beskattet af din løn. Det er dog ikke et problem for mig, da overskuddet i firmaet bliver overflyttet til det der i DK svarer til et Holding Selskab (mit).
Jeg får ikke udbetale mere end 34.000,- se. kr. pr år. Resten af min indtægt er husleje indtægter som kommer til holdingselskabet. For Holdingselskabet ejer de bygninger og aktiver som mit firma er benytter. (biler, IT-udstyr, Gravemaskiner ect... )

Pga. EU regler og den skandinaviske samarbejdes lovgivning, bestemmer du selv hvor du betaler din moms. Det er ret svært at holde styr på faktisk, men jeg forsøger at holder reglen der hedder "betal der hvor indtægten kommer fra" så er det nemmere for mig at holde styr på.
Machete_ is offline   Share thread on Digg Share thread on Twitter Share thread on Reddit Share thread on Facebook Reply With Quote